Überraschung - Is it Christmas already?


We sit just as comfortably at lunch as the doorbell rings . We asked "Who can that be, we do not expect still visit." I got to open the door, pick up the phone from the house system and ask who´s there.
I have a package for you, came back as answer. Went off in my head thinking, ... a pack, I have ordered nothing. But you all so pleased about parcels.
Then I remembered a dear friend from overseas, with which I am writing for some time. We are both delighted with patchwork and she wrote me that she is playing Santa Claus. She came to the Christmas play because we had talked about family. So I wrote that there is this year for our grandchildren a Christmas present, because we lack the financial means.

When I hold the package in my hands, I read her name and was very happy about it. She sent me material for a beautiful patchwork blanket in beautiful shades of blue. I don’t know how to say thank you. It's just nice to see that you are not alone in times of need.


Thank you, thank you and thank you for the third time.





Wir sitzen gerade so gemütlich beim Mittagessen da klingelt es an der Tür. Wir uns gefragt „wer kann das sein, Besuch erwarten wir noch nicht“. Ich auf zur Tür, nehme den Hörer von der Hausanlage ab und frage wer da ist.

Ich habe ein Päckchen für sie, kam eine Antwort zurück. Im Kopf ging das Denken los, … ein Päckchen, bestellt habe ich nichts. Aber man freut sich ja auch so über Päckchen.
Dann erinnerte ich mich an eine liebe Freundin aus Übersee, mit welcher ich mich seit geraumer Zeit schreibe. Wir sind beide begeistert von Patchwork und sie schrieb mir dass sie den Weihnachtsmann spielt. Sie kam dazu den Weihnachtsmann zu spielen weil wir uns über Familie unterhalten hatten. So schrieb ich dass es dieses Jahr für unser Enkelchen kein Weihnachtsgeschenk gibt, da uns die finanziellen Mittel fehlen.

Als ich das Päckchen in den Händen hielt las ich ihren Namen und freute mich sehr darüber. Sie schickte mir Stoff für eine schöne Patchworkdecke in schönen Blautönen. Ich weis nicht wie ich mich bedanken soll. Es ist einfach schön zu sehen dass man in der Not nicht alleine ist.  

Kommentare